Paul Daley “I Will knock Diaz Out”

By
Updated: February 1, 2011
paul daley

Paul Daley discusses his chances against Strikeforce welterweight champion Nick Diaz.

“I hit unlike any other welterweight in MMA. I will knock Diaz out. I will knock him out. Nick doesn’t have great wrestling. Most of his takedowns come from the clinch or he’s dropping guys with bodyshots, but that ain’t gonna happen with me. Yeah he’s fast but he’s not explosive like me when it comes to MMA. He’s got great conditioning, yeah, but what happens when I’m moving three or four times as fast as anybody he’s fought in the past? How’s he going to deal with that?” [MMA Happy Hour]

Daley must first get past Yuya Shirai at the British Association of Mixed Martial Arts (BAMMA) 5 event in Manchester, England, on Feb. 26. With Nick Diaz fresh out of interesting opponents, we could see Daiz vs Daley sometime this summer.

26 Comments

  1. ricky_mma

    February 1, 2011 at 6:40 am

    after he kicks ur ass you going to sucker punch him too???

  2. ironcjb82

    February 1, 2011 at 6:47 am

    this is a bad match up for diaz. Daley doesn't look that great against good wrestlers so if diaz cannot take him down, well Daleys boxing is on another level. It will be lights out for Diaz. Also this is a step up in competition, finally for diaz. WTF was he fighting Santos for ?? Lol. seriously start giving the guy some competitive fights.

  3. lil ninja_530yeha

    February 1, 2011 at 8:01 am

    you both are dead on! but if it happens,……winner…. Dias ???

  4. Ox

    February 1, 2011 at 2:28 pm

    Nick is a better overall MMA fighter but he has to be very careful and not establish but stick to a strategic gameplan or he will be KO'ed. Paul does have power but he is a one trick pony. If Nick gets him down, he will submit him. He should partner with his boy Shields on the gameplan since Shields subed Daley and dominated him in their fight.

  5. Ox

    February 1, 2011 at 2:28 pm

    Nick is a better overall MMA fighter but he has to be very careful and not establish but stick to a strategic gameplan or he will be KO'ed. Paul does have power but he is a one trick pony. If Nick gets him down, he will submit him. He should partner with his boy Shields on the gameplan since Shields subed Daley and dominated him in their fight.

  6. Jamey Blades

    February 1, 2011 at 5:33 pm

    Lol first off Daily cannot and will not knock out Nick Diaz anyone who believes that doesnt know shit about fighting or Nick Diaz… Second off Daily got offered that fight as soon as he signed with Strikefore and REFUSED IT!! he said he need some tune up fights to make people think when he knocks out 1 dimensional fighters hes just the shit.. put ur money where ur mouth is Daily Nick Diaz is a complete all around fighter and ive seen him take shots from guys twice as good and powerful as you an he took them standing still talkin shit you forget what you say or if you convince a couple dumbfucks dont mean shit when you get in the cage with my boy he'll fuck you up an i hope like most others you shut the fuck up an respect him after the fight.. or you can try to sucker punch him lol i fuckin dare you too thats the last mother fucker you wanna step to like that.. Get real all you who think Diaz will lose that fight especially by knockout lol hahaha

  7. Jamey Blades

    February 1, 2011 at 5:38 pm

    Oh an by the way explosive dont mean shit with a guy who will make you punch when he wants you too an slap you with 50 for ur efforts hes gonna break you down pressure you into fallin right into his game im glad you got confidence tho man but GUARNTEED you will not beat my boy Diaz hes 100 times better athlete and all around fighter then you

  8. Jamey Blades

    February 1, 2011 at 5:42 pm

    How do some of you fuckers feel when you say this guys gonna beat Diaz this an that then he makes um look stupid an all you can say is oh he needs a new level of competition or this next guy will lol hahah you dumb mother fuckers dont get it do ya!!! WAR DIAZ UR THE FUCKIN MAN I BEEN FOLLOWIN YOU AND TELLIN PEOPLE ABOUT HOW GREAT UR GONNA BE FROM EARLY UFC DAYS I HOPE THESE DUMB FUCKERS JUST KEEP DRIVING YOU TO SHOW THAT YOUR ONE OF THE BEST FIGHTERS IN THE WORLD IF NOT THE BEST!!! FUCK YOU COME THERE TO FIGHT THATS WHAT USE TO BE GREAT ABOUT THE SPORT NOW ITS ALL WRESTLERS WHO HOLD YOU DOWN AN STEAL ROUNDS CAUSE THEY CANT OR DONT WANNA FINISH FIGHTS…. DONT BE SCARED HOMIE!!!!!

  9. hosan

    February 1, 2011 at 7:41 pm

    This is not a bad fight. Seems like something I'd watch.

    Oh and obvious troll is obvious

  10. Timmie

    February 1, 2011 at 10:11 pm

    I agree that no one is going to KO Diaz, he's just too tough, but to claim he's the best fighter in the world is comical.

    Nick Diaz fights in a pussy league, where he has almost no competition. All the solid fighters are up in UFC and Diaz is facing the guys that can't hack it there or could never make it that far.

    I guess he'd rather be a big fish in a small pond.

  11. zulu

    February 2, 2011 at 1:20 am

    Jamey Blades: I am amazed you found time to write such a long piece, given, that you clearly spend most of your waking hours banging one out over Nick Diaz photos.

  12. zulu

    February 2, 2011 at 1:22 am

    PS. to say that someone cannot get knocked out is more fucking retarded than Nick Diaz thinking he is the number 1 WW.

  13. ironcjb82

    February 2, 2011 at 2:15 am

    damn Jamey Blades, go smoke a j, you need to relax. Diaz is a fag and I hope Daley Ko's him. How do you feel about that ?? Lol

  14. Ryan S

    February 2, 2011 at 3:36 am

    Daley probably won't KO him, but he can easily cut Diaz's face open. If Daley wins, I think it will be by decision or stop from a cut. I can't remember how good Daley is at stopping takedowns.

    Jamey Blades, calm down. You started typing, then got mad about something.

  15. Hub

    February 2, 2011 at 6:42 am

    Daley is a fuckin retard. He's fuckin 29-9 with two draws. How's that make him so fuckin good? Just another loud mouth asshole.

  16. ironcjb82

    February 2, 2011 at 7:55 am

    a loud mouth asshole for taking trash ??…Geez wtf does that make the Diaz bros. A pair of fucking devis ?? lol..

  17. ironcjb82

    February 2, 2011 at 7:55 am

    *Devils*

  18. jbug

    February 2, 2011 at 7:55 am

    i have diaz winning this fight in dominant fashion.. yes daley is a very powerful puncher but nick diaz has a hell of a chin.. the only time he has been legitimately tkod was to jeremy jackson very early in his career… i think diaz will break daley down with lots of punches and will likely get him down and submit him.. i think daley is a joke..

  19. Hub

    February 2, 2011 at 10:43 pm

    No jerk off, a loud mouth asshole for the way he talks trash. He so over estimates his own talent "3 or 4 times fater than anybody he's seen" and all the other shit he talks about himself. Give me a fucking break. He runs his mouth and can only back it up against third tier talent.

  20. tat2dskull

    February 3, 2011 at 12:14 am

    Daley you're a BUM you couldn't knock out Koschek with a haymaker he never saw coming. There's NO WAY you knock out DIAZ if Nick wants a real fight in his weight class he'll have to come back to the UFC and face ST.Pierre. When he gets tired of being a huge fish in the tiny pond that is strikeforce he'll be back. Very few strikeforce fighters could make it in the UFC, look at their roster full of has beens and never was's

  21. ironcjb82

    February 3, 2011 at 1:20 am

    jerk off ?? Lol the internet gets you quite angry huh ?? shut up and relax….If these two stand, fuck yeah he can knock out Diaz, shit anyone can get knocked out, especially by a good striker. Either way they both are fighting in a pussy league.

  22. Jamey Blades

    February 3, 2011 at 6:06 am

    Ya a pussy leauge but you forget Daily fought Koschek for a title shot against GSP sooooo if Daily is a pussy then whats that make the ufc when he was a top 2 contender? War Diaz

  23. ironcjb82

    February 3, 2011 at 9:18 am

    I didnt forget, IMO he didnt deserve a title shot and anyone with a wresling backround should beat him. Silva and Dana white gave him good matchups to have another contender. he was a top contender at the time but lets be real, Thiago alves, gsp, koscheck, fitch, shit i would even say Ellenberger, lytle, paulo thiago would all beat daley. Kampmann stood with him like an idiot. The ufc has far much better talent than strikeforce. not even close. Diaz fights nothing but mediocre fighters. Fucking Santos ?? or how about zaromski (sp?) lol thats a joke..

  24. ironcjb82

    February 3, 2011 at 9:21 am

    i meant didnt deserve to be a top 2 contender.

  25. Madcap

    February 3, 2011 at 9:59 am

    Jamey, everyone here respects Diaz fighting ability and toughness, but to be the best, you have to compete against the best, and that can't be done with SF

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>